Friday 13 June 2014

Product love: Garnier Simply Essentials 2 in 1 Make-up Remover



If there is one product I will absolutely swear by, it's this Garnier Simply Essentials 2 in 1 Make-up Remover (£3.25). It is a duo-phase solution and as it contains no alcohol or perfume, it is a gentle product that removes eye-makeup perfectly and doesn't leave my eyes irritated. However, as it is quite greasy, so I wouldn't use it for my whole face.

I've been wearing waterproof mascara nearly everyday for several years and since it tends to be a little more difficult to remove than regular mascara, I've tried out numerous eye make-up removers to find the best one. For a long time, I opted for high-end brands, thinking that drugstore products would be hell for my sensitive skin and eyes. A little over a year ago, as I started discovering and reading blogs, I began to reach for drugstore products more and more. One day, I also decided that it was time to find a cheap alternative for my Biocils Express Make-Up Remover from Biotherm, which I've used for years and would definitely recommend, but for a product that I use daily (and, may I add, in a generous amount) it was rather pricey.

After trying out a few different ones with little success (stinging of the eyes and dry skin all around my eyes, lovely), I finally found the Garnier Simply Essentials 2 in 1 Make-up Remover and I've repurchased it ever since.


Shop here.

//

Jestli existuje jeden produkt ve který stoprocentně věřím a doporučím tak je to tento odličovač Garnier Simply Essentials 2 in 1 Make-up Remover (109,-). Jedná se o dvoufázový odličovač, který je bez alkoholu a neparfémovaný, takže je vhodný pro citlivou pleť a oči skvěle odlíčí aniž by mě nějak pálily. Jelikož je celkem mastný, tak bych si ho na celý obličej nedala, ale na to stejně používám jiné produkty.

Voděodolnou řasenku nosím téměř každý den už několik let a jelikož její odličování je narozdíl od normální řasenky trochu těžší tak jsem vyzkoušela nespočet různých odličovačů než jsem našla ten pravý. Dlouhou dobu jsem používala dražší značky, jelikož jsem se bála, že ty "obyčejné" z drogerie nebudou pro mou citlivou pleť, a hlavně oči, to nejlepší. Asi před rokem, když jsem začala objevovat a číst blogy, jsem si ale začala rozšiřovat obzory nákupy v drogeriích a jednoho dne jsem se rozhodla najít alternativu pro můj Biocils Express Make-Up Remover od Biotherm.
Používala jsem ho roky, a určitě bych ho doporučila, ale protože jsem ho používala denně, chtěla jsem najít něco levnějšího.

Nejdřív jsem nebyla úplně úspěšná (štípání v očích a suchá pleť okolo očí, to je normální ne? NE!)  ale pak jsem konečně našla Garnier Simply Essentials 2 in 1 Make-up Remover a od té doby už nekupuji žádný jiný.

Koupíte ho snad v každé drogerii (DM, Teta, atd.) nebo tady.

No comments :

Post a Comment